Kevään näyttelyaikahaku uuteen Taidekeskukseen on avattu

NÄYTTELYHAKU – TAIDEKESKUS ITÄ

Näyttelyaikojen haku vuoden 2018 keväälle (maalis-kesäkuu) on käynnistynyt, haku päättyy 15.1.2018. Syyskausi 2018 ja kevät 2019 tulevat hakuun kevään aikana.

Taidekeskus ITÄ on Etelä-Karjalan Taiteilijaseuran ja Korutaideyhdistyksen ylläpitämä uusi galleria- ja taidelainaamotila Lappeenrannan keskustassa (Valtakatu 66). Taidekeskuksen näyttelyohjelmassa korutaiteella on erityinen sija. Taidekeskusta remontoidaan parhaillaan ja yleisölle se avautuu tammikuun lopussa 2018.

Taidekeskus on avoinna ti-pe klo 11-17 ja la 10-14 (ripustusviikolla ei tiistaina, juhlapyhät aiheuttavat poikkeuksia aukioloaikoihin)

Näyttelyhaku
Näyttelyaikaa voi hakea joko taidekeskuksen Galleria Riuttaan tai Galleria Roikkaan tai molempiin. Näyttelyaika on neljä viikkoa ja siihen sisältyy ripustus ja purku.

Näyttelymaksut ovat: 550 euroa / galleriatila tai 1000 euroa kummastakin tilasta yhteensä. Etelä-Karjalan Taiteilijaseuran ja Korutaideyhdistyksen jäseniltä näyttelymaksu on 400 euroa / tila ja 750 euroa koko tilasta. Näyttelymaksu sisältää valvonnan lisäksi julisteiden tulostuksen ja sähköisten kutsujen levittämisen.

Näyttelyaikoja haetaan vapaamuotoisella hakemuksella, joka sisältää suunnitelman lisäksi ansioluettelon ja kuvia (4-7 kpl). Jos haet tiettyä tilaa tai aikaa, mainitse se hakemuksessasi. Hakemus tulee lähettää yhtenä pdf-tiedostona, jonka maksimikoko on 7Mt.

Näyttelytyöryhmä, joka koostuu sekä Etelä-Karjalan Taiteilijaseuran että Korutaideyhdistyksen edustajista tekee päätökset kevään näyttelyistä 31.1.2018 mennessä.

Hakemukset osoitteeseen: taidekeskus.ita@gmail.com (maksimikoko 7Mt pdf-tiedostona)
Lisätietoja: taidekeskusita@gmail.com

GALLERIA Roikka
Roikka soveltuu erinomaisesti veistoksille, muulle kolmiulotteiselle taiteelle ja maalauksille (kuva remontin keskeltä). Ripustuspinta-alaa on 17,5 juoksumetriä, jota hallitsee 11 metriä pitkä yhtenäinen seinä. Pitkälle seinälle voi ripustaajoko kiskoihin tai hyvin kevyitä teoksia suoraan seinään. Pitkää seinää vastapäätä on ikkunat, joiden edessä on metrin syvät valkoiset ikkunapenkit. Neliöitä Roikassa on noin 56m2 ja huonekorkeus on 3,15m.

GALLERIA Riutta Suunnilleen neliömäisessä Riutassa on neliöitä 46,5. Riutta soveltuu erilaisille teoksille. Ripustus tapahtuu joko kiskojen avulla tai suoraan seinään, joissa juoksumetrejä 16. Myös Riutassa on ikkunapenkit, joiden syvyys on 75cm. Riutassa sijaitsee myös valvojan pöytä. Huonekorkeus on 3,3m.