Korun päivä 10.10.

Korutaideyhdistys on nimennyt 10.10. valtakunnalliseksi Korun päiväksi.

Vuonna 2016 Korun päivää juhlistetaan maanantaina. Päivään osallistuminen on helppoa. Kaiva laatikoista, rasioista ja kaapeista korusi esiin ja laita ne yllesi töihin toimistoon, kouluun, tai vaikkapa kävelylenkille. Ilahduta myös työkavereitasi, tuttaviasi ja itseäsi muistelemalla millaisia tarinoita koruihisi liittyy.

Ota itsestäsi kuva ja jaa se Facebookissa, Instagramissa tai Twitterissä tunnisteella #koru ja #korunpäivä

Ensimmäinen Korun päivä järjestettiin pohjoismaisen From the Coolest Corner –korunäyttelyn avautumisen kunniaksi Designmuseolla, Helsingissä 10.10. 2013. Korutaideyhdistys päätti jatkaa perinnettä ja viettää Korun päivää vuosittain samana päivänä.

——

The Finnish Jewellery Art Association has named 10th of October as “Day of Jewellery”, Korun päivä in Finnish.

This year we celebrate Korun päivä on Monday the 10th of October. To take part is very easy: dig out your jewels from boxes and drawers and put them on, wear them at work, in school or why not on a walk. Delight your colleagues, friends and yourself with the stories that are connected to your jewellery.

Take a photo of you wearing the jewellery and share it on Facebook, Instagram or Twitter with hashtag #koru and #korunpäivä

The event was celebrated for the first time when Nordic jewellery exhibition From the Coolest Corner took place in the Design Museum, Helsinki. The Finnish Jewellery Art Association decided to continue this tradition annually!