Paikka:

7.-15.3.2020
ma-pe klo 12-18
la-su 11-17

Tervetuloa avajaisiin 6.3. klo 17-19!

Korutaideyhdistys ry tuo Kaapelitehtaan Valssaamoon suomalaisen nykykorun myyntinäyttelyn. Teosmyynnissä on esillä teoksia kaikkiaan 47 korutaiteilijalta eri puolilta Suomea. Korutaide rikkoo perinteistä käsitystä korusta niin käyttötavan, sisällön kuin materiaalienkin suhteen. Itsenäisenä taidemuotonaan korutaide kuuluu nykytaiteen kenttään. Teokset ovat uniikkeja kappaleita, joiden lähtökohtana on ollut tekijänsä taiteellinen ilmaisu. Lähtökohtana voivat myös olla asiakkaan toiveet, joita taiteilija, muotoilija tai koruseppä toteuttaa. Korutaideyhdistyksen teosmyyntiin on koottu teoksia molemmista lähtökohdista esitellen yhdistyksen jäsenten monipuolista tuotantoa.

Valssaamossa on paikalla näyttelyn taiteilijoita sekä Korutaideyhdistyksen edustajia vastaamassa kiinnostuneiden kysymyksiin.

Yhdistys palkittiin viime vuonna muotoilun valtionpalkinnolla ja se on julkaissut myös tuoreen oppaan korutaiteen maailmaan, joka on jaossa tapahtuman aikana yleisölle.

Mukana olevat taiteilijat:
Aino Favén, Ami Avellán, Anna Rikkinen, Antti Nieminen, Anu Kirkinen, Ari Pyörälä, Clarice Finell, Eero Lintusaari, Elina Honkanen, Elli Hukka, Hanna Kostiainen, Hanna Ryynänen, Helena Lehtinen, Jaana Junkkaala, Janna Syvänoja, Jenni Sokura, Juhani Heikkilä, Jussi Järvinen, Katriina Seppälä, Kirsi Manninen, Laura Saarivuori-Eskola, Leena Tuomanen, Mari Kallionpää, Mari Syren, Maria Nuutinen, Marjut Kalin-Eloaho, Meira Rauta, Melitina Balabin, Mervi Kurvinen, Minna Markkanen, Mirkka Suokas, Natalia Ruth, Nikolai Balabin, Saara Ruskola, Saija Lehtonen, Seppo Vainikainen, Sirja Knaapi, Susanna Feuerbacher, Tanja Is, Tarja Tuupanen, Theresa Storbacka, Tiina Rajakallio, Tuija Hietanen, Tytti Lindström, Wiebke Pandikow ja Yoriko Palo.