Jatkuva haku!

Osana Taidekeskus Idän ja Kaakon taidelainaamon markkinointia elvytämme Kuukauden taiteilija -perinteen. Ideana on, että kirjastolla olisi esillä yksi taidelainaamon, Etelä-Karjalan taiteilijaseuran tai Korutaideyhdistyksen jäsentaiteilija. Esillä olisi aina yksi (tai useampi) taideteos kerrallaan, joka vaihtuu kuukauden välein.

Teoksen esityspaikka on yläkerrassa (palvelutiskin kerros), heti pääportaiden vasemmalla puolella. Toinen mahdollinen paikka ovat suuret nelilokeroiset lasivitriinit pohjakerroksessa, kirjaston takauloskäynnin vieressä. Yläkertaan mahtuu pääsääntöisesti yksi teos kerrallaan maalaustelineeseen tai muuhun vastaavaan. Kolmiulotteisille teoksille voisi tulla kysymykseen pieni pöytä tai muu taso (tässä tapauksessa teosten ei kannata olla kovin pieniä tai helposti mukaan lähteviä) Alakerran suuriin vitriineihin mahtuu useampi teos kerralla, mutta vitriinien varaustilanne täytyy tarkistaa etukäteen.

Jos kiinnostuit ja haluaisit esittää teoksiasi kirjastolla, laita sähköpostia osoitteeseen info.taidelainaamo@gmail.com. Liitä mukaan viestiin lyhyt kuvaus minkätyyppinen teos tulisi esille ja mitä kuukautta toivoisit. Voit myös toivoa esityspaikkaa. Kuukausia voi toivoa marraskuusta 2019 alkaen.

Kuu vaihtuu hyvin pikaisesti, joten ensimmäisen kuukauden aloitus voi myös alkaa kesken kuukautta. Tarkoitus ei ole sopia mitään “näyttelyaikoja” vaan taiteilija hoitaa itse teoksen/teosten viennin ja noudon oman kuukautensa aikana kirjaston ollessa avoinna. Teostietolapun saa taidekeskus Idästä, kunhan etukäteen ilmoittaa teostiedot.

Loppusyksyn terveisin,

Etelä-Karjalan taiteilijaseuran hallitus