LÄHEISYYS

Tervetuloa avajaisiin perjantaina 19. 1. klo 18!

Jäsenistämme mukana Jenni Sokura, Ulla Ahola, Sirja Knaapi, Maria Nuutinen, Viivi Kiiskinen, Eija Mustonen, Hanna Ryynänen, Tarja Tuupanen

KAAKKO18 – Läheisyys on Lappeenrannan taidemuseon ja Kaakon taiteen yhteistyön tulos ja se on rakentunut Kaakon taiteen jäsenjärjestöjen jäsenille suunnatun haun kautta. Kaakkois-Suomessa toimii noin 300 visuaalisen alan ammattitaiteilijaa ja Kaakon taide on heitä yhdistävä kattojärjestö. Taiteilijamäärä on suurempi kuin monilla muilla alueilla, koska Kaakossa on alan koulutusta. Kaakkoissuomalaisia taiteilijoita on tässä laajuudessa nähty yhdessä erittäin harvoin.

Näyttelyn teemaksi valittiin läheisyys, koska se koskettaa jokaista. Läheisyys on teoksissa näkyvää, värillistä, tuntuvaa, sisällöllistä tai jotain muuta. Aihetta on käsitelty teoksissa mm. kriittisesti, pehmeästi, kyseenalaistaen, yllättävistä näkökulmista ja myös kirjaimellisesti. Näyttelyn teokset ja taiteilijat valitsivat kuvataiteilija Komugi Ando ja muotoilija-kuraattori Teemu Salonen. He ovat tunnettuja taidekeskus Ars Auttoisen ylläpitäjinä ja kuraattoreina.

Näyttely avoinna 20. 1 – 18. 3. 2018

Lappeenrannan Taidemuseo