Mitä saadaan kun laitetaan yhteen 18 Suomessa vaikuttavan korutaiteilijan tunnepitoiset korut? Näyttelyssä Neljä vuodenaikaa – tunnepitoiset korut niin taiteilijat kuin yleisö ovat kosketuksissa aitojen tunteidensa kanssa, suurelta osin ennen näkemättömän korutaiteen äärellä. Kalevala Korun muotoilujohtajana toiminut Kirsti Doukas ja kansainvälisesti tunnettu korutaiteilija Helena Lehtinen ovat galleria GAo ShAnissa järjestettävän näyttelyn vierailevina taiteilijoina.

Väriä ja tunnetta suomalaiseen korusuunnitteluun tuovan näyttelyn Neljä vuodenaikaa – tunnepitoiset korut, jonka galleria GAo ShAn järjestää yhteistyössä Korutaideyhdistyksen kanssa, avajaiset pidetään torstaina 8.8. galleria GAo ShAnissa, osoitteessa Korkeavuorenkatu 5, Helsinki. Toimittajat ovat tervetulleita paikalle avajaispäivänä kello 15 alkaen. Näyttely on esillä 28.9.2019 asti.

“Yhteistyö galleria GAo ShAnin kanssa antaa Korutaideyhdistykselle hyvän mahdollisuuden levittää suomalaisen nykykorun sanomaa. Monet korutaiteilijat ovat ulkomailla tunnettuja ja tehneet pitkän uran, mutta eivät ole usein esillä Suomessa. Neljä vuodenaikaa – tunnepitoiset korut -näyttely esittelee kiehtovia koruteoksia ihanassa galleria miljöössä”, sanoo Jenni Sokura, Korutaideyhdistys ry:n puheenjohtaja.

***

Suomessa vuodenajat vaikuttavat syvästi ihmisten päivittäiseen elämään ja yhteiskunnalliseen toimintaan. Neljä vuodenaikaa ei tarkoita pelkästään säätä, vaan viittaa myös ihmisten kokemien sisäisten tunteiden ilmaisuun. Ihmisten tunnetilat tapaavat vaihdelle vuodenaikojen rytmissä. Näyttelyssä sekä korutaiteilijat että näyttely-yleisö saavat yhteyden todellisiin tunteisiinsa: emotionaalinen vuorovaikutus saavutetaan emotionaalisten korujen kautta.

Lisäksi näyttelyssä mukana ovat: Tuija Hietanen, Tarja Tuupanen, Melitina Balabin, Nikolai Balabin, Mervi Kurvinen, Elina Honkanen, Anu Kirkinen, Wiebke Pandikow, Tiina Tajakallio, Sirja Knaapi, Tytti Lindström, Saija Lehtonen, Katriina Seppälä, Alves Ludovico, Elias Sormanen, Marianne Siponmaa.

Galleria GAo ShAnin ja Korutaideyhdistyksen yhteisnäyttely Neljä vuodenaikaa – tunnepitoiset korut on esillä galleria Gao ShAnissa 9.8. – 28.9.2019. Näyttely on Helsinki Design Weekin virallisessa ohjelmassa ja osallistuu taiteiden yöhön 15.8. klo 21 asti.

Gao Shan gallery
Korkeavuorenkatu 5