MARIA NUUTINEN

nuutisenmaria@gmail.com

Maria Nuutinen (s. 1975) asuu ja työskentelee Lappeenrannassa. Hän on opiskellut mm. Etelä-Karjalan ammattikorkeakoulussa kiviesineiden ja korujen muotoilua, korutaiteen jatko-opintoja sekä kuvataiteen YAMK-tutkinnon Saimaan ammattikorkeakoulussa Imatralla. Nuutinen työskentelee korutaiteen, muotoilun, taidekäsityön ja kuvataiteen parissa. Usein hän yhdistää teoksissaan kädentaitoja ja valokuvausta.

Elämänkulku, muistot, tarinat ja ihmiskohtalot kiehtovat minua. Työskentelyni on eräänlaista vuoropuhelua, jota käyn ymmärtääkseni elämää. Sanonnassa ’Totuus on tarua ihmeellisempää’ piilee viisaus, jonka havaitseminen yhä uudestaan yllättää ja inspiroi, pakottaa tarttumaan.

Maria Nuutinen (1975) lives and works in Lappeenranta. She has studied jewellery and stonework design in South Carelia Polytechnic, Lappeenranta and master degree of fine arts in Imatra, Saimaa University of Applied Sciences. Nuutinen works versatile in art fields. Often she combines handcraft and photography in her work.

Life stories, memories and life as a journey fascinate me. I use my work as a dialogue to understand life. In proverb ‘Truth is stranger than fiction’ lies a wisdom that inspires me all the time and keeps me going.