Korutaideyhdistys ry tuo 9.3.-17.3. Kaapelitehtaan Valssaamoon suomalaisen nykykorun myyntinäyttelyn. Teosmyynnissä on esillä teoksia kaikkiaan 38 korutaiteilijalta eri puolilta Suomea. Korutaide rikkoo perinteistä käsitystä korusta niin käyttötavan, sisällön kuin materiaalienkin suhteen. Itsenäisenä taidemuotonaan korutaide kuuluu nykytaiteen kenttään. Teokset ovat uniikkeja kappaleita, joiden lähtökohtana on ollut tekijänsä taiteellinen ilmaisu. Lähtökohtana voivat myös olla asiakkaan toiveet, joita taiteilija, muotoilija tai koruseppä toteuttaa. Korutaideyhdistyksen teosmyyntiin on koottu teoksia molemmista lähtökohdista esitellen yhdistyksen jäsenten monipuolista tuotantoa.
Valssaamossa on paikalla näyttelyn taiteilijoita sekä Korutaideyhdistyksen edustajia vastaamassa kiinnostuneiden kysymyksiin.
Yhdistys on julkaissut viime vuonna myös tuoreen oppaan korutaiteen maailmaan, joka on jaossa tapahtuman aikana yleisölle.

Paikka: Kaapelitehdas, Valssaamo, Tallberginkatu 1 C, Helsinki.
Avoinna 9.–17.3.2019, arkisin klo 12–18, la–su klo 11–17. Vapaa pääsy

Näyttelyssä mukana: Helmi Lindblom, Jussi Järvinen, Anu Kirkinen, Kirsi Manninen, Eero Lintusaari, Ulla Ahola, Tuija Hietanen, Harri Syrjänen, Clarice Finell, Juhani Heikkilä, Mirja Marsch, Saara Ruskola, Ami Avellán, Hanna Kostiainen, Maria Nuutinen, Hanna Ryynänen, Yoriko Palo, Mervi Kurvinen, Tytti Lindström, Annaleena Soini, Elina Honkanen, Kimmo Heikkilä, Elli Hukka, Helena Lehtinen, Anna Rikkinen, Theresa Storbacka, Jenni Sokura, Tarja Tuupanen, Soili Rautanen, Ritva Kara, Veera Kulju, Sirja Knaapi, Nikolai Balabin, Veera Metso, Seppo Vainikainen, Janna Syvänoja, Aino Favén, Wiebke Pandikow