Yhdistyksen hallitus ja työntekijä esittäytyvät, osa 2: Wiebke Pandikow

Nimeni on Wiebke Pandikow, olen saksalainen ja asun kahden kissan ja kumppanin kanssa Helsingissa. Korutaideyhdistyksen jäsen olen ollut vuodesta 2013 lähtien, hallituksessa mukana syksystä 2015.

Hoidin tähän menneessä Yhdistyksen nettisivujen päivittämista ja Eevan kanssa Valssaamon teosmyynnin organisoinnin, ja autan tulevaisuudessa lähinnä varmaan tietoteknisissä hommissa. Kuulun myös KORU6-työryhmään.

Korutaiteessa yleisesti minua kiehtoo korukäsityksen laajentaminen – perinteiset rajat esimerkiksi materiaalin ja muotojen suhteen on siinä purettu. Mikä vaan voi olla koru, ja korussa voi olla alusta asti huomattavasti syvempi viesti kuin se henkilökohtainen merkitys, mikä korun käyttäjälle syntyy tietyn korukappaleen suhteen vuosikausien käytön jälkeen.

Itselleni korutaide on työkalu jolla haluan herättää huomiota tiettyä asiaa varten – muovijätteiden ongelmat – ja kyseenalaistaa se, mihin perustetaan materiaalin arvokkuus. Toimin hyvin materiaalipohjaisesti, tutkin ja kokeilen paljon ennen kuin varsinainen työ syntyy.

Korutaideyhdistykseltä toivon tämän alan tekijöiden yhdistämistä ja kentän elävöitymistä.