Yhdistyksen hallitus ja työntekijä esittäytyvät, osa 3: Christine Jalio

Olen Christine Jalio ja toimin tällä hetkellä korutaideyhdistyksen toiminnanjohtajana. Kotoisin olen Helsingin Tapulikaupungista ja nyt asun jo kolmattatoista vuotta pienessä maalaiskaupungissa Etelä-Pohjanmaalla Lapualla. Asun puolisoni, 13-vuotiaan poikalapsemme, ison Aava- koiramme ja kahden tyttökissan kanssa rintamamiestalossa keskellä aavaa Pohjanmaan peltomaisemaa. Toimin tällä hetkellä myös paikkakuntamme Taiteilijaresidenssin koordinaattorina sekä maaseututaiteilijoiden tomintaedellysten kehittämishankkeessa ”mullistajana”. Korutaideyhdistyksen jäsen olen ollut vuodesta 2015 valmistuttuani Lahden Muotoiluinstituutista. Hallitukseen minut otettiin 2016 syksyllä ja toiminnanjohtajana olen toiminut lokakuusta 2017 asti.

Toiminnanjohtajana teen mm. tiedottajan työtä, jota myös kehitän tulevaisuutta varten mahdollisimman sujuvaksi. Sen lisäksi teen kaikenlaisia pieniä yhdistyksen kehittämishankkeita, hoidan käytännön asioita kuten yhteydenottoja ja sähköposteja, huollan ja päivitän nettisivuja ja toimin tänä vuonna Valssaamon Teosmyynnin vastaavana. Pyrin olemaan puheenjohtajan vasen käsi sekä hallituksen ajatusten toteuttaja.

Korutaide on uskomattoman hieno taiteen ala. Se on vapaata ja jopa kapinallista taidetta. Suhteeni siihen on aina ollut erityisen intohimoinen – rakkauttani sitä kohtaan määrittää myös inho ja ärsytys. Korutaide on voimakasta ja vaikuttavaa taidetta, sen suhde kehoon tekee siitä ainutlaatuista ja väkevää suhteessa muihin taiteen muotoihin. Olen todella ylpeä ja otettu, että saan olla mukana kehittämässä tätä yhdistystä. Olen myös todella onnellinen siitä, että olen mukana kehittämässä korutaiteen kenttää juuri nyt, kun olemme ottaneet todella suuria askeleita eteenpäin pyrkimyksissämme.

Kiitos,

Christine