YHDISTYKSEN HALLITUS JA TYÖNTEKIJÄ ESITTÄYTYVÄT, OSA 5: EEVA VÄÄNÄNEN

Olen Eeva Väänänen. Asun ja työskentelen Lahdessa. Olen koulutukseltani kultasepänalan artesaani, korumuotoilija ja taiteen maisteri. Ajattelen edustavani Korutaideyhdistyksen hallituksessa korumuotoilua.

Olen tutustunut Korutaideyhdistyksen toimintaan opiskeluaikoina. Olin työharjoittelijana KORU2 –tapahtuman yhteydessä järjestetyssä On the Border –suomalaista metallitaidetta näyttelyssä vuonna 2006. Harjoittelijana pääsin osallistumaan myös KORU2 –tapahtuman seminaareihin, työpajaan ja muuhun ohjelmaan. Korutaideyhdistyksen hallituksessa olen ollut vuodesta 2015.

Olen toiminut yhdistyksessä tiedottajana, sekä ollut mukana viime vuosina erilaisissa näyttelytyöryhmissä, tärkeimpänä vuosittainen Kaapelitehtaan Valssaamon teosmyynti. Erilaisten työryhmien kautta olen oppinut paljon esimerkiksi näyttelyiden järjestämisen käytännön asioista, sekä samalla tutustunut joukkoon mahtavia taiteilijoita.

Korutaideyhdistys tekee kansainvälisesti merkittävää työtä alamme edistämiseksi. Olen iloinen, että voin olla mukana tässä työssä.