Yhdistyksen hallitus ja työntekijä esittäytyvät, osa 1: Tiina Rajakallio

Olen Tiina Rajakallio, lappeenrantalaistunut korutaiteilija. Olen metalliartesaani, kiviartenomi ja taiteen maisteri, yksi Korutaideyhdistyksen perustajajäsenistä. Tehtävänimikkeeni on osa-aikainen KORU6-projektikoordinaattori ja toimenkuvaani kuuluu kyseisen tapahtuman valmistelutyöt. Tässä vaiheessa työ on suurelta osin tietokoneella istumista; informaation etsimistä, yhteydenpitoa näyttelyn taiteilijoihin ja muihin eri tahoihin sekä erilaisten hakemusten ja tiedotteiden laatimista.

KORU6-tapahtumaan sisältyy kansainvälinen korutaidetta esittelevä näyttely, alan ammattilaisille ja opiskelijoille tarkoitettuja työpajoja ja kaikille avoin seminaari. Tapahtuman päänäyttämönä toimii Imatra elo-syyskuussa 2018 ja sen inspiroivaan, intensiiviseen ja kansainväliseen tunnelmaan kannattaa tulla mukaan kauempaakin! Työpajojen vetäjiksi olemme saaneet tälläkin kertaa huippunimiä: Eija Mustosen, Julia Maria Künnapin (EE) ja Lauren Kalmanin (USA). Työpajojen sisällöt, seminaariohjelma sekä niihin ilmoittautuminen tullaan julkaisemaan lähiaikoina, pysy siis kuulolla! Koru6-tapahtuma on facebookissa ja sivulta www.koru6.fi löytyy aina ajankohtaisin tieto. Imatran jälkeen näyttely tulee siirtymään Helsinkiin lokakuussa 2018.

Minä ja yhdistys

Korutaideyhdistyksen lyhyen historian aikana on mielestäni saatu jo paljon aikaan; järjestetty monenlaisia näyttelyitä, luentotilaisuuksia ja tuotu eri tavoin alaamme ja työtämme näkyvämmäksi. Vuosiin on mahtunut jos jonkinlaista talkoopuuhaa ja koen ainakin itse oppineeni paljon yhdistyksen projekteihin osallistumisesta.

Korutaideyhdistyksen kautta toivon saavani yhteyksiä muihin alan ammattilaisiin, keskustelua sekä tietoa erilaista tapahtumista ja työmahdollisuuksista. Minulle Korutaideyhdistys edustaa ryhmävoimaa ja porukalla ammattialamme asioiden edistämistä.

Kiitos, Tiina