Olen Maria Nuutinen. Asun Lappeenrannassa Kuuselan kaupunginosassa tiilitalon rähjässä aviomieheni Kossun ja 9-vuotiaan tyttäreni Miisan kanssa. Työhuoneeni sijaitsee Taidekeskus Idässä Lappeenrannan keskustassa. Tällä hetkellä teen osa-aikaista opetustyötä Etelä-Karjalan kansalaisopistolla emalitöiden opettajana ja lisäksi olen mukana sekalaisissa ja vaihtelevissa taiteeseen ja opettamiseen liittyvissä projekteissa. Tänä syksynä aloitin uuden harrastuksen, posliinimaalauksen. Tarkoituksenani on treenata perinteistä harrastusta, kunnes voin hyödyntää tekniikkaa jollakin tavalla teoksissani. Kymmenisen vuotta sitten emalointien pariin minut ajoi sama motiivi. Harrastuksiini kuuluu myös valokuvaaminen, käytän kameraa myös taiteellisessa työskentelyssäni. Itse asiassa en ole varma onko minulla harrastuksia, ne taitavat kaikki liittyä työskentelyyni.

Olen yhdistyksen perustajajäsen ja jo yhdistyksen alkuvuosina toimin rahastonhoitajana. Edellisen rahastonhoitajamme Sirjan jätettyä tehtävänsä lokakuussa 2018 minut saatiin houkuteltua uudelleen remmiin. Hallituksessa minun vastuualueelleni kuuluu erityisesti rahaan ja kirjanpitoon liittyvät tehtävät kuten kirjanpidollisten dokumenttien järjestely, yhteydenpito tilitoimistoon, jäsenmaksujen ja osallistumismaksujen laskutus ja seuranta, laskujen maksu jne. Tällainen tarkka, kurinalainen ja selvärajainen tehtävä sopii hyvin luonteelleni ja tasapainottaa sopivina annoksina arjen kiemuroita.